Nå kan du søke i biblioteket igjen

Den nye søkesiden til skolebiblioteket er klar. Det betyr at du kan søke, reservere og fornye lånene dine på mobil og pc.

Skjermdump av startsiden til Arensa, søkesiden for vgs-bibliotekene i Asker og Bærum - Klikk for stort bilde Skjerdump fra https://abvgs.arena.axiell.com/

Det er endelig mulig å søke i bibliotekkatalogen igjen. Du kan søke på nett, på din egen mobil eller datamaskin.

Besøk siden til Asker & Bærum vgs skolebibliotek

Når du logger inn på “Mine sider” kan du se hva du har lånt og når det skal leveres. Du kan også reservere ting du vil låne.

Logg inn med Viken-/Afk-brukernavnet ditt (kun navnet før @viken.no/@afk.no). Hvis du ikke husker PIN-koden din, kan du bestille en ny. Denne sendes til Viken- eller Afk-eposten din. Skal du bare søke trenger du ikke å logge inn.

Som standard søker du hos alle de forskjellige vgs-skolebibliotekene i Asker og Bærum. Hvis du vil se om det du søker etter finnes på Dønski, må du huske å velge skole i filtermenyen. I denne menyen kan du også filtrere søkeresultatene på andre nyttige måter, for eksempel etter forfatter, emne eller språk.

Kom gjerne innom biblioteket hvis du trenger hjelp med å logge inn eller bruke sidene.

Her kan du lese mer om tilbudene på skolebiblioteket på Dønski videregående skole.